Компанія «Мармуровий Світ»
(093) 306-05-19(063) 631-31-49(068) 128-08-08

Мармурові «Римські канікули»

12 травня 2016

Дуже давно час, проведений у Римі, називають «Римськими канікулами».

Ми теж не будемо винятком. Дуже хочеться поділитися побаченим під час наших Римських канікул.

Для початку хочу розповісти про підлогу, точніше, про те, по чому ходять туристи ногами, роздивляючись картини, скульптури нагорі...

Без сумніву, у Римі все велично і монументально ... Але одним з перших вражень було: «Боже мій! Всі ходять по справжніх витворах мистецтва і просто не розуміють, яка це праця і як все це зроблено!» Пропонуємо разом з нами прогулятися по соборам Риму і подивитися на творіння рук Великих майстрів.

Наша перша зупинка — Basilica di S. Maria Maggiore — собор Пресвятої Діви Марії «Великої»

Герб Понтифіка
Герб Понтифіка

Це найбільший собор Риму, присвячений Богородиці. Був побудований ще в 5-му столітті, але добудовувався і перебудовувався аж до 18-го століття. Дзвіниця базиліки найвища у Римі — висота 75 метрів. Вважають, що стеля собору оздоблена золотом з першої партії привезеного Колумбом з Америки металу.

Мармурова підлога в Базиліці оформлена мозаїкою з використанням технології «косматеско» ще в 12-му столітті та відреставрована у 18-му столітті.Цей Стиль отримав таку назву в 19 столітті завдяки архітектору і історику-мистецтвознавцю Камілло Бойто, який написав статтю про мармурову підлогу Риму і дав назву такій технології — cosmatesco.

Це мозаїка з білого мармуру з інкрустаціями у вигляді геометричних візерунків (квадрати, паралелограми, кола з темного мармуру), оточені смугами зеленого і червоного порфіру. Технологія була перейнята від візантійських майстрів, запрошених з Константинополя ще в 11 столітті майбутнім папою римським Віктором ІІІ.

Різні довідники говорять про те, що Майстри Космати — це сім'я, яка не тільки займалася виготовленням мозаїчної поліхромної підлоги, колон, меблів, але і реставрацією вже наявних. І, в той, час, як інші майстри не мали звичаю підписувати свої роботи, Cosma, залишав свій автограф. Відомо, що в такому стилі працювали приблизно п'ять сімей і разом з ними вільні майстри.

Наступна наша зупинка — Базиліка S. Maria degli Angeli e dei Martiri alle Terme di Roma — церква Діви Марії, Ангелів і Мучеників у Термах Риму

Це останній проект великого Мікеланжело. Церква унікальна тим, що вбудована прямо в руїни терм Діоклетіана. Терми були побудовані, буквально на кістках будівельників і рабів, за короткі терміни — протягом 7-ми років — з 298 за 305 рік. Вони займали площу 13 гектар. Одночасно в них містилося понад 3000 відвідувачів. Назва базиліки зберігає пам'ять про загиблих під час її будівництва. Пройдемо всередину.

Рано вранці базиліка висвітлена сонячним світлом. Людей в ній ще трохи і можна зробити хороші фотографії. Базиліка величезна (висота центрального нефа 29 м) і дуже світла, трохи нестандартно витягнута в довжину. Тому здається, що вівтар знаходиться десь дуже далеко від входу. Туристичні путівники говорять, про те, що Мікеланджело намагався максимально зберегти простір терм і використовував залишки конструкцій.

Пройдемо чудовою мармуровою підлогою ближче до вівтаря і побачимо одну з визначних пам'яток Santa Maria degli Angeli — лінію меридіана. До ювілейного 1700-го року папа Клімент XI доручив астроному, математику, археологу, історику та філософу Франческо Б'янкіні прокласти в підлозі базиліки лінію меридіана. Цей меридіан виконував роль сонячного годинника аж до 1846 року.

За допомогою годинника перевіряли точність знову введеного Григоріанського календаря і обчислювали дату настання Великодня. А ще тато хотів, щоб у Римі був такий же меридіан, як у кафедральному соборі Болонії.

Цю базиліку обрали тому, що вона, будучи частиною терм, зорієнтована строго на південь, і сонце рівно опівдні безперешкодно потрапляє всередину. Рівно в 12 годин 15 хвилин промінь сонця проходить строго уздовж лінії меридіана.

Меридіан відкрили 6 жовтня 1702 року. Це бронзова лінія, вмонтована в білу мармурову плиту обрамлену жовтим веронський мармуром. Лінія проходить точно по меридіану, який перетинає Рим на широті 15 градусів. Довжина меридіана становить 45 метрів. Це найдовший на той час штучний меридіан. Чим довша лінія, тим точніше астрономічні розрахунки. В центрі нього герб папи Клімента ХІ зі знаком сонця, ліворуч від меридіана мармурові інкрустації весняних і зимових знаків зодіаку, праворуч — літніх та осінніх знаків зодіаку.

Можливо, сучасні майстри мармурових справ, які використовують у своїй роботі гидроріжуче обладнання (Water Jet) не дуже здивуються і знайдуть похибки в цих мармурових роботах. Але давайте схилимо голову перед мистецтвом стародавніх майстрів!

А про те, якими інструментами і яким обладнанням вони користувалися спробуємо поговорити пізніше.

Сподобалося? Поділіться сторінкою в улюбленій соціальній мережі